reklama

iPhone 3GS po troch mesiacoch prstami laika

Veľa kamarátov sa ma na iPhone často pýta, takže tu je moja laicko-užívateľská recenzia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Telefón je zariadenie, s ktorým trávime naozaj veľa času a preto jeho výberu mnohí venujeme veľkú pozornosť. Rukami mi prešlo množstvo telefónov, dobrých i horších ale v poslednej dobe som mal naozaj smolu. Od momentu, kedy mi po štyroch rokoch zomrela milovaná Nokia 6310 som sa potácal slzavým údolím, kde som zažil len málo pekného. Najprv to bolo obstojné véčko Nokia, nasledoval môj prvý smartphone - žalostne pomalá a padavá Nokia N73, ktorá zomrela pri pokuse o update firmwaru pomocou oficiálnej aplikácie, potom rýchly, ale fyzicky nezdatný slider Samsung, ktorý sa dvakrát v priebehu dvoch mesiacov rozsypal, ďalej celkom obstojný SE K810i - skončil rozpleštený na stene (prepáč :/) a nakoniec staručká Nokia 6080.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy som na telefóny nebol extra náročný a vedel som sa zmieriť s tým, že v nich niečo chýba. Síce som podvedome neustále hľadal TEN telefón, ktorý splní všetky očakávania, ale tušil som, že to nebude len tak. A tak, po 3 rokoch blúdenia prišiel iPhone, ktorý vedel posielať MMS.

Každý by si mal vyberať telefón podľa funkcii, ktoré naozaj využíva. Potom eliminuje riziko, že bude sklamaný. Osobne som iPhone dlho odmietal práve kvôli MMS. Keď s novým 3GS prišla aj táto funkcia, išiel som do toho - veď v najhoršom iPhone predám a vrátim sa k staručkej nokii, ktorá síce nič nevie, ale aspoň je rýchla dlho vydrží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3GS mám približne 3 mesiace a tu sú moje dojmy.

Základné funkcie fungujú fajn, telefonovanie bez problémov, adresár a kalendár rovnako, doplnený o jednoduchý a funkčný sync s adresárom a kalendárom v počítači - nie je veľmi o čom písať. Pri SMS si človek musí zvyknúť na vláknovanie, ktoré je dnes už bežné aj v iných rozhraniach - napr. v gmaile. Funkcia, ktorá možno bude chýbať je potrvrdenie o doručení - s iPhonom sa nedá striehnuť, kedy si adresát SMS zapol telefón. Okrem toho ma potešila jednoduchá a rýchla synchronizácia s dvomi (funguje s hocikoľkými, ja mám len dve) mailovými kontami, ktorá takisto funguje bez problémov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšou výhodou iPhone je display a funkcia multitouch, ktorá pokiaľ viem nie je aplikovaná nikde inde. Ovláda sa super, softwarová klávesnica funguje lepšie, ako som čakal, po pár dňoch sú preklepy skôr raritou. Čo sa však s iPhonom nedá, je písanie SMS „po pamäti", napríklad v aute. Všeobecne treba zabudnúť na úkony, ktoré na telefónoch s HW klávesnicou po čase fungujú „po pamäti". Na iPhone sa človek musí pozerať a pre komfortné používanie potrebuje dve ruky.

Internet je perfektný, niekomu môže chýbať podpora flashu, ja som si zvykol. Možnosť používať obrazovku na šírku umožňuje pohodlne čítať aj veľké košaté portálové stránky ako sme.sk či etrend.sk. Mnohé weby majú aj špecializované rozhranie pre iPhone - wikipedia funguje super, no pri sme.sk sa musíte zmieriť s veľmi okliešteným obsahom i funkcionalitou (ja používam radšej klasickú stránku sme.sk). Weby, ktoré sú komplet vo flashi, alebo majú flashové menu sú žiaľ pasé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

iPhone 3GS je naozaj rýchly, systém je stabilný, reštartovať som zatiaľ musel raz, keď mi zamrzlo Safari, kde som mal otvorených príliš veľa tabov naraz.

iTunes

iTunes je power aplikacia iPhonu. Synchronizácia s počítačom a zálohovanie funguje z môjho pohľadu výrazne lepšie a intuitívnejšie ako všetky ostatné synchronizačné softvéry, s ktorými som v posledných rokoch mal možnosť pracovať/rozčuľovať sa. Okrem toho, že je iPhone telefón, je to aj klasický iPod so všetkými jeho funkciami. iTunes a ich obchod je najväčšou vychytávkou a zároveň najväčším mínusom iPhonu. Kým aplikácie fungujú dobre, hudobný obchod na Slovensku nefunguje vôbec. Podobne na Slovensku nie sú dostupné mnohé aplikácie, ktoré akokoľvek súvisia s autorskými právami na hudbu, filmy, či knihy. Nemožnosť kúpiť si cez iTunes legálnu hudbu je niečo, čo ma spolu s lokalizovanými DVD/BluRay a PS3 storom vytáčajú do fialova. Je to nehanebné, nelogické, debilné, sprosté a vo všeobecnosti na hovno, lebo načo sú nám najväčšie technologické vychytávky, keď ich nemôžeme využívať, aj keď by sme chceli? (A hlavne za ne radi platili?).

Fotoaparát

iPhone toho vie veľa, ale fotenie k tomu veľu nepatrí. Foťák je síce použiteľný, ale pokiaľ nie ste vo veľmi slnečnom exteriéri, veľa toho nepofotíte. Oproti starému iPhonu je ten fotoaparát lepší, ale mám pocit, že zmenil sa akurát počet megapixelov. V porovnaní s K810 alebo N73 je foťák v iPhone na smiech a určite to nie je dôvod na kúpu tohoto prístroja.

Ďalšie veci

Okrem toho bežne používam navgáciu - konkrétne Navigon a Google mapy obe fungujú ok, Facebook, Twitter, Skype, Nike+, a stále sa meniace hry. Skvelá vec je aj wifi, hlavne kvôli rýchlosti internetu. Čo sa objemu dát týka, 1GB paušál sa mi nepodarilo prekročiť ani zďaleka, a to internet používam celkom výdatne. Moja verzia iPhonu má 16GB. Pre mňa je táto kapacita absolútne dostačujúca, najviac pamäte zaberá navigácia a aj napriek tomu som ešte nenarazil na limit pamäti. Ak by ste chceli viac využívať prehrávanie filmov alebo seriálov, 32GB sa môže zísť.

iPhone je viac multimediálny telefón ako smartphone. Z funkcii, ktoré mi trochu chýbajú, ale spokojne bez nich prežijem je to hlavne možnosť uložiť a otvoriť zbalený súbor. Všeobecne, ukladanie súborov je problém, ale nijako zásadne ma neobmedzuje. Najnutnejšie veci som schopný vyriešiť aj cez telefón, keď potrebujem viac, musím to urobiť cez počítač. Ukladanie súborov je plne funkčné v iPhonoch s tzv. džejlbrejkom, ktorý sa však celkom nezhoduje s užívateľskými podmienkami Apple.

Zdieľanie internetu funguje bez problémov a s iPhone dátovým paušálom tak odpadá potreba platiť iné formy mobilného internetu.

Poslednou vecou, ktorá pre niekoho môže byť zásadná je baterka - vydrží maximálne deň, a to nie som človek, ktorý by non-stop telefonoval. Ak zapnete navigáciu, internet, alebo sa pohráte, tento čas sa ešte skracuje a telefón vydrží maximálne od úsvitu do súmraku.

Mne iPhone sadol, má väčšinu funkcii, ktoré potrebujem, vždy nejako zmenežujem, aby som ho mal kde dobiť. Je to funkčný, rýchly a prehľadný telefón a momentálne by som ho za iný určite nemenil aj keď ma trochu tlačí na uchu.

Adam Znášik

Adam Znášik

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem občas, keď mám o čom.https://www.instagram.com/adamhadam/ Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoM&M'sTrawellF&E'sSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu