Facebook – strážca morálky

Autor: Adam Znášik | 16.12.2009 o 12:50 | Karma článku: 8,25 | Prečítané:  3821x

O morálke, faktúrach a plyšovej spermii.

 www.Kompot.sk

Veľké korporácie majú okrem veľkých ziskov (aj keď ani to neplatí univerzálne) aj veľké zodpovednosti. Okrem orlieho zraku úradov ich sledujú aj milióny párov ešte orlejších zrakov z radov bežných ľudí. Bežní ľudia sú dotieraví, vytiahnu každú, aj drobnú chybičku. V informačnom veku sa potom takáto chybička rozmazáva a v prípade zložitejších chybičiek a právnych systémov angolosaského sveta môže prerásť až do súdneho sporu. Ten je opäť prudko medializovaný a na jeho konci môže svietiť mastná pokuta. Preto vo väčšine veľkých spoločností pracujú celé oddiely paladínov – strážcov pravidiel a morálky. Pravidlá používania sociálnej siete Facebook rastú priamo úmerne počtu jeho používteľov. Facebook je už natoľko veľký a natoľko návykový, že svoje pravidlá môže zakončiť vetou znamenajúcou zhruba: „Nepáči sa ti? Choď preč!“

Prísnej kontrole nepodliehajú len užívatelia, stránky, či skupiny (aj keď v týchto prípadoch je promtnosť zásahu administrátorov často nedostatočná, viď problémy s rasistickými skupinami nedávno na Slovensku), ale aj reklamy. Každú reklamu musí schváliť Veľký Brat, ktorý skontroluje, či náhodou neporušuje pravidlá všemocného a všeobjímajúceho Kódexu. A tak sa nám stalo, že Veľký Brat zakázal reklamu na plyšovú spermiu, ktorá vraj ohrozuje morálku užívateľov siete vo veku od 15 – 18 rokov. Samozrejme vieme, že mnohí žiaci základných škôl sú naozaj nepozorní, v záplave iných povinností im unikne podstata splodenia dieťaťa a zrejme stále „vedia“, že ich mladších súrodecov nosí bocian (napr. známy Kristián). V takomto prípade si však myslím, že nezastupiteľne zastávame úlohu vzdelávacieho systému a poodhaľujeme skryté zákutia výhod života v plnoletom veku. Nevadí, s nekompromisným verdiktom Veľkého Brata sme sa vysporiadali a reklamu na plyšovú spermiu púšťame len užívateľom starším ako 18 rokov, lebo „keď sa nám nepáči, môžeme ísť inde“.

Na tomto mieste nám však zostáva otázka, kedy morálný a všeobjímajúci Facebook začne svojim inzerentom vystavovať faktúry za reklamu, ktoré budú spĺňať aspoň základné účtovné štandardy vyspelého sveta. Za 2 roky obchodného vzťahu sme nedostali ešte ani jednu. Keď to zvláda Google, PayPal, či iTunes, môže to zvládnuť aj Facebook. Možno keď bude mať 18.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ukončili vyšetrovanie vraždy novinára Kuciaka a jeho snúbenice

Obhajoba dostala čas na oboznámenie sa so spisom.

Cynická obluda

Tradičná nostalgia

V niečom majú ukrivdene sa cítiaci kresťania pravdu. Kedysi bol svet naozaj viac pre nich, než dnes.

Od sebavedomia k panike. Ako sa zmenil Kočner v Threeme

Kočner poslal správu aj Jánovi Kuciakovi.


Už ste čítali?